Mestský úrad v Žiline významne zmodernizuje služby pre občanov

05.02.2014 Žilina

Žilina 5. 2. 2014 – Občania si budú môcť pohodlnejšie vybaviť svoje záležitosti na Mestskom úrade v Žiline. Súčasnému vedeniu mesta sa podarilo splniť všetky podmienky a Mesto tak získalo nenávratný finančný príspevok na elektronizáciu 143 služieb mestského úradu v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti. Tento projekt umožní vybudovať plne funkčný integrovaný informačný systém mesta Žilina, čím sa zásadne zmení a zjednoduší komunikácia medzi občanmi a úradom.

Po náročnej práci a vďaka vytrvalosti súčasného vedenia mesta Žilina budú občanom mesta sprístupnené rôzne služby mestského úradu prostredníctvom moderných informačno-komunikačných technológií, ktoré sa pomaly stávajú bežnou súčasťou života, a to nie len u mladšej vekovej kategórie Žilinčanov.

„Mestský úrad poskytuje všetky služby občanom v maximálnej možnej miere. V súčasnosti sa nám podarilo splniť všetky podmienky na schválenie projektu, vďaka ktorému dôjde k zásadnej zmene pri komunikácii a vybavovaní agendy občanov. Verím, že prínosy projektu ocení každý občan, ktorý často krát nebude musieť vôbec prísť osobne na úrad, pretože si mnoho záležitostí vybaví on-line z domu alebo cez mobilné aplikácie. Ak občan aj príde na úrad, všetko potrebné vybaví na jednom mieste bez obiehania po rôznych úradoch verejnej správy v Žiline,“ povedal primátor mesta Žilina Igor Choma.

Mestu Žilina bola schválená žiadosť o nenávratný finančný príspevok na elektronizáciu služieb mestského úradu v rámci Operačného programu informatizácia spoločnosti, ktorej celkové schválené výdavky predstavujú sumu 2 567 586 €, pričom Mesto zabezpečí 5% spolufinancovanie.

Celý projekt je nutné vnímať ako súčasť ucelenej koncepcie a procesu informatizácie verejnej správy v Slovenskej republike. Hlavným prínosom projektu je vybudovanie plne funkčného integrovaného informačného systému mesta Žilina. Takto vybudované elektronické služby priblížia mestský úrad občanom a zároveň umožnia efektívnejšiu správu veci verejných v Žiline.

Zvýšenie spokojnosti občanov a firiem
Mesto Žilina umožní všetkým, vrátane hendikepovaných občanov a sociálne znevýhodnených skupín obyvateľstva, využívať možnosti e-Governmentu, zníži sa administratívne zaťaženie občanov a podnikateľských subjektov pri vybavovaní záležitostí na Mestskom úrade v Žiline, elektronizované budú tie služby miestnej samosprávy, ktoré sú najčastejšie využívané a časovo najnáročnejšie, zvýši sa transparentnosť úradných procesov a skráti sa čas vybavovania úradných agend, skvalitní a zelektronizuje sa možnosť participácie verejnosti na veciach verejných.

Elektronizácia procesov verejnej správy
Mesto Žilina zavedie realizáciou projektu pre svojich občanov 143 elektronických služieb, ktoré bude neustále skvalitňovať, prispeje k budovaniu a prepojeniu základných registrov. Mesto Žilina bude podporovať legislatívny proces a následne uplatňovať legislatívu pre realizáciu elektronických služieb. Do budúcna počítame s prepojením novo navrhovaných IS a aplikácií zabezpečujúcich vnútornú správu a riadenie úradu na základné registre verejnej správy. Implementované bude riešenie pre komunikáciu občana alebo podnikateľa so samosprávou prostredníctvom elektronických formulárov.

Efektívnejšia a výkonnejšia verejná správa
Zavedením elektronických služieb verejnej správy sa výrazne zvýši efektívnosť a výkonnosť, skráti sa čas vybavovania úradných záležitostí, ušetria sa finančné prostriedky. Verejné obstarávanie budeme realizovať v čo najvyššej miere elektronickou formou.

Portál eGOV funguje v Žiline už dva roky
Portál informačného systému samosprávy mesta Žilina (eGOV) umožňuje občanom pristupovať k aktuálnym údajom, evidovaných v mestských informačných systémoch, napr. zverejňovanie zmlúv, faktúr, objednávok Mesta. Zaregistrovaní občania si môžu skontrolovať svoje údaje a záväzky voči Mestu, napr. základné údaje (údaje z evidencie obyvateľstva – údaje o pobyte občana, kontaktné údaje občana, vzťah k rodinným príslušníkom, údaje o bankovom spojení na občana), dane a poplatky (poplatky daňovníka za objekty a stavby – daň z nehnuteľnosti, aktuálny prehľad o platbách, prehľady o poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady a prehľady o ostatných daniach občana), písomnosti (informácie o došlej pošte od občana, stave a priebehu jej vybavovania a odoslanej pošte z úradu), ako aj objednávky, faktúry a zmluvy vo vzťahu: konkrétna FO/PO a Mesto. Vďaka práve schválenému projektu rozšíri portál eGOV postupne svoje služby občanom.

PhDr. Pavol Čorba
hovorca mesta
 

Vyberte región

mark